Muradiye Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aşağa gitmek
romaryu
romaryu

Honda CBR1000RR Fireblade 1210
Erkek Yengeç
Köpek
Mesaj Sayısı : 427
Doğum tarihi : 07/07/82
Yaş : 41
Nerden : Kalbinin Derinliklerinden
İş/Hobi : bilgisayar kurdu
İleti : Kızgın Adam
Bilgi :
Muradiye Forum Bilgi Paylaşım PlatformuRep Gücü : 0
Rep Puan : 0
Kayıt tarihi : 08/11/08
http://muradiyeforum.net

Honda CBR1000RR Fireblade Empty Honda CBR1000RR Fireblade

C.tesi Kas. 15, 2008 10:32 pm
Honda CBR1000RR Fireblade Rc211v1000rr7qw

MotoGP’de yarışan en iyi motosiklet olan RC211V’den esinlenerek yarış
teknolojisiyle üretilen, 1000cc kategorisindeki motosikletlerin hem
sokaklarda, hem de yarış pistlerinde performans gösteren bir
motosiklettir. İlk kez 2004 yılında piyasaya sürülmüştür. Genelde
birçok modelde iki senede bir motorda değişiklik yapan Honda, 2006
yılında CBR1000RR üzerinde de modifikasyonlar yaparak, motoru zaman
içerisinde mükemmelleştirdi.

Honda CBR1000RR Fireblade 1000rrblack2en

Honda CBR1000RR Fireblade 1000rrred9sc

Honda CBR1000RR Fireblade 1000rrgrey6qs

RC211V

Honda CBR1000RR Fireblade Rc211vrepsol5qs

Honda CBR1000RR Fireblade Rc211vrossi4un

Honda CBR1000RR Fireblade Rc211vred2zz

Honda CBR1000RR Fireblade Rc211vfront9ad

Honda CBR1000RR Fireblade Rc211vrear9gx

Yeni 2006 modelindeki modifikasyonlar :

2006 modelinin daha önceki modellere göre en önemli özellikleri daha
hafif olması, çok daha çabuk hızlanması ve çok daha kolay
kullanılabilir olmasıdır. Yeni modelde performans arttırıcı bazı
değişiklikler yapılmıştır. 11500rpm olan maksimum devir 12200rpm’ye
yükseltilmiştir. Silindirlerde değişiklik olmamasına rağmen strok 54mm
den 56.5mm’e çıkartılmıştır. Silindir başlarındaki giriş kanalları
genişletilerek yanma odalarına daha fazla hava yakıt karışımı girmesi
sağlanmıştır. Çıkış kanalları da büyütülerek yanma odalarının çok daha
çabuk boşaltılması sağlanmıştır. Yanma odaları daraltılarak sıkıştırma
oranı 11.9:1’den 12.2:1’e yükseltilmiştir. Supaplara çift supap yayı
konmuştur. Giriş kanalı supaplarının şekli değiştirilmiştir. Yüksek
hızlarda daha fazla dayanıklılık için çelik alaşımdan yeni bir krank
mili takılmıştır. Titreşimi engellemek için dengeleyici şaft
kullanılmıştır. ECU yakıt enjektör sistemi yeniden programlanmıştır.
Dinamo kapağı magnezyumdan yapılmıştır. Daha yüksek performans sağlamak
için arka dişli 2 diş arttırıldı. Bu motorun çok daha çabuk
hızlanmasını sağlar. Radyatör tamamen değiştirilerek alüminyumdan
yapıldı ve motorun 700gr hafiflemesi sağlandı. Direksiyon başı gidon
açıları değiştirilerek tekerlekler arası mesafe 10mm kısaltılmıştır.
Fren diklerinin çapı 310mm’den 320mm’ye yükseltilmiş, kalınlıkları
5mm’den 4.5mm’ye azaltılarak 300gr hafiflik sağlanmıştır. Çelik ve
titanyumdan üretilen egsoz sistemi tamamen yeni baştan tasarlanarak
motorun toplamda 1.5kg hafiflemesi sağlanmıştır. Yeni keskin açılı
burun sayesinde CBR1000RR, MotoGP şampiyonu olan RC211V’ye daha çok
benzemektedir. Farlarda da değişiklik yapılarak daha agresif bir
görünüm sağlanmıştır. Yan grenajlar küçültülüp yuvarlaklaştırılarak hem
daha kolay kullanım, hem de motorun daha kısa sürede soğumasını
sağlamıştır. Benzin deposu kısaltılarak sürücüyü motorun ağırlık
merkezine yakınlaşması sağlanmıştır. Çevre kirliliğini önlemek için
motorun Euro-3 noramlarına uygun olması sağlandı. Avrupa modellerinde
arka çatal siyah, sinyallar beyaz; Amerika modellerinde arka çatal gri,
sinyaller turuncudur. Motosiklet fabrikadan Bridgestone Battlax BT015
veya Pirelli Diablo Corsa lastikleri ile geliyor. Battlax BT015,
Bridgestone tarafından 2006 model CBR1000RR için özel üretilmiş bir
lastik. Performansı oldukça iyi.

HESD (Honda Electronic Steering Damper)

Honda CBR1000RR Fireblade Hesd4cd

Honda CBR1000RR Fireblade Dumper

Yıllardan beri varolan bir sistem olmasına rağmen, elektronik
direksiyon amortisörü satılan standart motorlarda dünyada sadece
CBR1000RR’da kullanılan bir teknoloji ve bana kalırsa bu motoru diğer
1000cc motorlarından üstün kılan en büyük özellik.

Motosikletin sınırlarının zorlandığı durumlarda, bu sistem motorun
süratine ve hızlanmasına bağlı olarak devreye girerek en ideal
süspansiyonu sağlıyor. Düşük hızlarda ana supap ardına kadar açılıyor
ve süspansiyon etkisi minimize ediliyor. Sürat ve hızlanma arttıkça yağ
içerisinde, sistem tarafından yönetilen, yatay olarak konumlandırılmış
manyetik bobin sayesinde süspansiyonun elektronik olarak ayarlanması
sağlanıyor. Bence 600cc ve üzeri her yarış motorunda olması gereken bir
özellik. Motor çok yavaş giderken gidon o kadar yumuşak oluyor ki iki
elinizi bırakamıyorsunuz, gidon yüksek süratlerde de beton gibi
ağırlaşıyor, asfalttaki bozukluklardan hiç etkilenmiyorsunuz. Çok
faydasını gördüm.

Valf Açık Konumu

Honda CBR1000RR Fireblade Valve_open_big

Valf Kapalı Konumu

Honda CBR1000RR Fireblade Valve_closed_big

HESD hakkında detaylı bilgi
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz